منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

نحوه نگارش مقاله برای مصاحبه دکتری

آیا در مصاحبه دکتری مقالات حتما باید چاپ شوند؟

آشنایی با نحوه نگارش مقاله برای مصاحبه دکتری : برای قبولی در آزمون دکتری ، داشتن مقاله در رزومه از بالاترین امتیاز برخوردار است و مقالات درصورتی ارزش و امتیاز دارد که در مجلات معتبر چاپ شوند، در مصاحبه بعضی دانشگاه ها صرفا داشتن اکسپت کافی نیست و حتما باید چاپ شده باشد. امکان این وجود دارد که برخی دانشگاه ها در مصاحبه دکتری اکسپت مقاله را قبول نمایند اما باید به این نکته توجه کرد که اکسپت تا مدت زمان مشخصی معتبر است و اگر در مدت زمان مشخص شده چاپ نشود، اعتبار نامه اکسپت منقضی شده  و باید مجدد برای اکسپت و چاپ اقدام نمود.

نگارش مقاله برای قبولی در مصاحبه دکتری

مقالات، از نظر فنی به دو دسته تقسیم میشوند: دسته اول، شامل مقالاتی است که محتوای آنها دربرگیرنده نوآوری و تولید علمی جدید توسط نویسندگان آنها است و دسته دوم، مقالاتی را شامل میشود که مروری هستند؛ در این مقالات، نویسندگان به مرور دستاوردهای علمی در حوزه ای خاص می‌پردازند. نحوه نگارش مقالات اهمیت بسیاری دارد به همین منظور کافیست به آماری که سردبیران اجرایی مجلات ارائه می‌دهند نگاهی بیندازیم. بیش از 75 درصد از مقالات به دلیل عدم رعایت اسلوب مقاله‌نویسی،اشکالات نگارشی در مقاله نویسی و اشتباهات ناشی از عدم تسلط به زبان انگلیسی ، قبل از اینکه داوری علمی از طرف مجله صورت گیرد به نویسندگان مقالات برگردانده می‌شود و همه اینها به دلیل عدم آشنایی با نحوه نگارش مقاله، بوجود می آید پس آشنایی با نحوه نگارش مقاله برای مصاحبه دکتری از عوامل مهم برای موفقیت است.

نگارش، ویرایش و ترجمه مقاله یک مقوله کاملاً تخصصی است. نویسنده مقاله علاوه بر اینکه باید به رشته خود مسلط باشد، باید با اسلوب مقاله نویسی، قواعد نگارش متن و همچنین فرمت مقاله نویسی استاندارد خاص ژورنال‌ها نیز آشنا بوده و گرامر انگلیسی را نیز به دقت رعایت نماید. استخراج مقاله از پایان نامه نیز اصولی دارد که باید به دقت رعایت شود. به شکلی که مطلب خلاصه شده روان و دارای مفهوم باشد، اصول نگارش علمی مقاله در آن رعایت شده و دارای منابع معتبر و قابل دسترس برای ژورنال‌های بین‌المللی باشد.

یکی از مهم ‌ترین مراحل در مقاله نویسی، هنر اخذ پذیرش از ژورنال‌های معتبر در حوزه رشته و مقاله نگارش شده می‌باشد. یافتن ژورنال معتبر و تخصصی بسیار زمان‌ بر بوده و نویسنده می بایست با فرآیند پذیرش ژورنال‌ها در رتبه علمی ISI، علمی پژوهشی و ISC و نحوه گرفتن ضریب تاثیر (Impact Factor) و همچنین دسترسی به ژورنال‌های معتبر اعم از ژورنال های ایندکس شده در تامسون روترز می‌باشد. گام بعدی ارسال مقاله و مکاتبه از طریق ایمیل با ژورنال مربوطه و پیگیری انجام مراحل داوری و رفع ایرادات وارده به مقاله و نهایتا اخذ گواهی پذیرش (acceptancee) از ژورنال و در مرحله آخر پیگیری چاپ مقاله است.

 

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

 

 www.phdphd.org

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.