رشته مدیریت رسانه و اطلاعات در گروه علوم انسانی مجموعه مدیریت قرار گرفته است.
هدف از این رشته تربیت مدیران و مسئولان متخصص رسانه ای است که افزون بر مدیریت بر بخشهای مختلف تشکیلات رادیو تلویزیونی داخل و خارج بتواند در راهبری تشکیلات خبرگزاریها، موسسات نشر کتاب، خانه های فرهنگ، مراکز سمعی بصری و دفاتر موسسات سینمایی و مطبوعاتی مستقر در سفارتخانه ها ایفای نقش نمایند و عهده دار مسئولیت شوند.
مطابق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور ، کلیه داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مختلف میتوانند در کنکور دکتری مدیریت رسانه و اطلاعات شرکت نمایند.
رشته مدیریت رسانه و اطلاعات از جمله علم های نوظهور در دنیاست که در کشور ما نیز کمتر از ده سال سابقه دارد.این رشته در مقطع دکتری بر دو حوزه نفوذ دارد : (برای خواندن ادامه مطلب برای بازار کار رشته مدیریت رسانه و اطلاعات کلیک کنید).
دروس عمومی :
دروس تخصصی:
1.امار
2.مبانی سازمان مدیریت
3.اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
4.مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی
5.مدیریت استراتژیک
برای دریافت سرفصل های رشته مدیریت رسانه و اطلاعات (مصوب وزارت علوم )کلیک کنید.
دروس عمومی:
استعداد تحصیلی / هادی مسیح خواه
زبان عمومی (کلیه رشتهها و گرایشها): ویژه آزمون دکتری / محمد مغاری اصفهانی
زبان عمومی دکتری زیر ذره بین / الناز یوسف زاده
سامانه جامع اولویت های پژوهشی کشور در راستای سرمایه گذاری علمی برای مقطع دکتری رشته کارآفرینی فراخوان پژوهشی اعلام کرده است.
*مبانی و الگوی کارافرینی جهادی
*چارچوب مفهومی اکوسیستم کارافرینی مدیریت جهادی
*پارادایم مدیریت جهادی پتروشیمی
*مدیریت ریسک تجارت آنلاین بانک ملی
*تدوین استراتژی مدیریت مالی بانک سینا
*طراحی نظام جامع مدیریت ریسک بانک ملی
*طراحی الگوی مدیریت استعداد در پتروشیمی
*بازآفرینی و مدل سازی مدیریت امور قرآنی
*بررسی و طراحی نظام مدیریت دانش بانک دی
برای اطلاع از سایر موضوعات کلیک کنید.
۱- زمان بندی نشر، مشخص شده باشد، یعنی ماه نامه، فصلنامه و… مشخص شده باشد و طبق آن اجرا شود.
۲- فرآیند داوری مجله به طور کامل مشخص شده باشد.
۳- از قواعد نشر بین المللی پیروی کرده باشد.
۴- زبان مقاله مهم نیست اما بعضی از قسمت ها در همه ی مقالات باید انگلیسی باشد. مثل اسامی نویسند گان، چکیده، منابع.
موارد فرعی هم وجود دارد که شامل این موارد است:
۱- مجله باید بین المللی باشد.
۲- در حوزه ی آن مجله، بهتر است که مجله ی مشابهی وجود نداشته باشد.
۳- افراد به وجود آورنده آن بهتر است که شناخته شده باشند.
۴- نباید افراد به وجود آورنده، همه مربوط به یک کشور باشند. مثلا نباید همه ایرانی باشند و بهتر است که توزیع جغرافیایی داشته باشد.
شما داوطلبان محترم کنکور phd میتوانید از قسمت زیر رشته ی خود را انتخاب کرده تا اطلاعاتی نظیر منابع درسی ، سرفصل ها ، افراد مجاز به شرکت در این رشته ، بازار کار این رشته و … مطلع شوید. پایگاه خبری آزمون دکتری به رایگان این اطلاعات را در اختیاز شما داوطلبان آزمون دکتری قرار میدهد: