منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

محدود شدن متقاضیان دکتری برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم اعلام کرد: از تیرماه ۹۸ مقاضیان دکتری خارج از کشور فقط در دانشگاه های ممتاز و خوب ثبت نام کنند در غیر این صورت مدارک آنها فقط تا مقطع کارشناسی ارشد بررسی می شود.

ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ یک تیر ۹۸، صرفأ در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفأ تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

قابل‌اعتمادترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان مربوط به times higher education است که دانشگاه‌های جهان را از لحاظ کیفیت تدریس، تحقیق، نوآوری و چشم‌انداز جهانی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. اگر می‌خواهید یک تجربه تحصیلی عالی داشته باشید، قطعا انتخاب دانشگاهی با رتبه بالاتر برای شما مناسب‌ است.

تحصیل در یک دانشگاه مشهور می‌تواند فرصت‌های بهتری را برای شما فراهم کند. همیشه در پایان دوره تحصیل، پیدا کردن کار در کشوری که به آن مهاجرت کرده‌اید آسان نیست. در هر حال اغلب کارفرمایان به جذب و استفاده دانشجویانی که از دانشگاه‌های برتر فارغ‌التحصیل شده‌اند تمایل دارند.

فاند دکتری:ادامه تحصیل در خارج(آپدیت1397)

www.phdphd.org

بورسیه دکتری دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی در دانمارک است. این دانشگاه بعد از دانشگاه آپسالا دومین مؤسسه آموزش عالی قدیمی در اسکاندیناوی است.

دانشگاه کپنهاگ 23 هزار و 473 دانشجوی کارشناسی، 17 هزار و 398 دانشجوی کارشناسی ارشد و 2 هزار و 968 دانشجوی دکتری دارد. تعداد کارکنان این دانشگاه نیز بیش از نه هزار نفر است. دانشگاه کپنهاگ بورسیه‌های دیگری نیز در مقطع دکتری ارائه می‌دهد. حقوق پایه برای دانشجویان دکتری بورسیه‌ شده حدود 43 هزار و 15 دلار در سال است. بورسیه‌های دکتری تنها به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

داوطلبان برای دریافت بورسیه دکتری مدل‌سازی بیوژئوشیمی اقیانوس باید مدرک کارشناسی در علوم زمین‌شناسی یا رشته‌های مرتبط داشته باشند. داوطلبان همچنین باید مهارت انگلیسی بالا و مهارت‌های ارتباطی عالی داشته باشند و توانایی تدریس به زبان دانمارکی یا انگلیسی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری بخش علوم زمین و مدیریت منابع طبیعی دانشگاه کپنهاگ قصد دارد یک دانشجوی دکتری را در رشته مدل‌سازی بیوژئوشیمی اقیانوس بورسیه کند.

پذیرش دکتری خارج از کشور

www.phdphd.org

اعلام سهم دانشگاه‌های کشور از بودجه ۹۸

۴ دی ماه لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی رئیس جمهور تحویل مجلس شد؛ در بودجه پیشنهادی به ارتقا پژوهش در مراکز علمی و دانشگاهی کشور و توسعه فعالیت‌های پژوهشی کاربردی پارک‌های علم و فن‌آوری تاکید شده است.

در این لایحه برآورد بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بیان شده و در مجموع به دانشگاه‌های کشور بدون احتساب دانشگاه‌های علوم پزشکی، مبلغ ۱۵۳,۷۱۰,۶۶۱ میلیون ریال تعلق گرفته است.

در این لایحه مبلغ ۳,۰۳۹,۶۰۰ میلیون ریال برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۴۹۹,۹۹۲ میلیون ریال برای بنیاد ملی نخبگان، ۲۰۸,۰۰۰ میلیون ریال برای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ۱۶,۶۶۱,۳۷۰ میلیون ریال برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۳,۳۵۹,۹۷۹ میلیون ریال برای جهاد دانشگاهی، ۸,۹۱۰,۷۹۷ میلیون ریال برای سازمان امور دانشجویان و مبلغ ۶,۶۹۶,۶۶۱ میلیون ریال برای صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

  1. دانشگاه تهران با مبلغ ۱۱,۰۴۶,۷۷۹ میلیون ریال
  2. دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مبلغ ۹,۴۷۵,۸۶۶ میلیون ریال
  3. دانشگاه فرهنگیان با مبلغ ۶,۱۹۳,۶۷۱ میلیون ریال

در بین دانشگاه‌های استان‌، دانشگاه فردوسی مشهد با بودجه ۴,۰۸۴,۶۳۹ میلیون ریال، دانشگاه اصفهان با بودجه ۲,۷۵۳,۳۱۲ میلیون ریال، دانشگاه ارومیه با بودجه ۲,۲۸۷,۰۷۲ میلیون ریال، بیشترین بودجه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین دانشگاه‌های هنر، دانشگاه هنر تهران ۶۸۸,۸۶۷ میلیون ریال بودجه دریافت می‌کند، هنر اصفهان با بودجه ۴۹۹,۴۶۳ میلیون ریال، هنر تبریز با بودجه ۴۵۱,۶۷۴ میلیون ریال و هنر شیراز با بودجه ۶۰,۷۰۴ میلیون ریال، بیشترین بودجه‌ را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین دانشگاه‌های صنعتی تهران به ترتیب دانشگاه صنعتی شریف با مبلغ ۳,۸۷۱,۱۲۲ میلیون ریال، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۳,۲۵۲,۵۸۲ میلیون ریال و دانشگاه علم و صنعت ایران با ۲,۸۸۶,۵۹۷ میلیون ریال و در بین دانشگاه‌های سایر استان ها، دانشگاه صنعتی اصفهان با بودجه ۲,۵۲۳,۹۶۸ میلیون ریال بیشترین بودجه و پس از آن دانشگاه صنعتی شاهرود با بودجه ۱,۳۶۷,۹۲۴ میلیون ریال و دانشگاه صنعتی شیراز با بودجه ۵۷,۷۱۱ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

بر اساس این لایحه بیشترین بودجه پژوهشی و با مبلغ ۱,۴۷۳,۸۱۰ میلیون ریال برای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و پس از آن پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با مبلغ ۱,۳۴۲,۰۰۰ میلیون ریال و پژوهشگاه فضایی ایران ۱,۲۵۲,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه ۹۸، مبلغ ۲۷۴,۰۰۰ میلیون ریال را به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پس از آن پارک علم و فناوری گیلان با مبلغ ۱۹۷,۰۰۰ میلیون ریال و خراسان رضوی با مبلغ ۱۸۷,۰۰۰ میلیون ریال اختصاص داده است.

 

www.phdphd.org

شرایط اعزام دانشجوی بورسیه دکتری در سال 98

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در صورت اعلام نیاز دانشگاه ها برای اعزام افراد حائز شرایط بورسیه و تایید این وزارتخانه مبنی بر این که امکان تربیت دانشجو در داخل وجود ندارد، اعزام در سال 98 انجام می شود.

وزارت علوم در حال حاضر 15 دانشجوی بورسیه در خارج از کشور دارد.

این وزارتخانه سال گذشته هیچ بورسیه ای را به خارج از کشور اعزام نکرد و امسال هم برنامه ای برای بورسیه نداریم.

وی با بیان این که اعزام ها صرفاً در قالب رشته های خاص انجام می شود، در مورد تعیین تکلیف اعزام بورسیه برای سال آینده، گفت: در صورتی که دانشگاه ها برای اعزام تقاضایی داشته باشند و اگر وزارت علوم تایید کند که امکان تربیت دانشجویان در داخل کشور وجود ندارد، اعزام بورسیه انجام می شود.

وزیر علوم به اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی 6 تا 9 ماهه اشاره کرد و اظهارداشت: اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی 6 تا 9 ماهه بسیار موثر است و جای خالی تجربیات بورس را پر می کند.

 

برای اطلاع از بورسیه تحصیلی کلیک کنید

www.phdphd.org

فراخوان جذب اعضای هیات علمی بهمن ۹۷

برنامه زمان بندی بیستمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیات علمی (پـیمانـی و طـرح سـربـازی) دانـشگاه‌ها و مـؤسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور مـربوط بـه فـراخـوان بـهمن ۹۷به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 1- درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی کارشناسان مرکز جذب، می‌توانید پس از ورود به سامانه جامع جذب و از طریق مرکز پیام پرسش خود را مطرح و پاسخ آن را ظرف مدت یک روز کاری، دریافت نمایید.

دقت در اجرای اعلام نیاز در بازه مذکور و مطابق با تقویم اعلام شده، موجب مزید امتنان خواهد بود.

 2- با توجه به محدودیت های مربوط به اختصاص ردیف استخدامی انتظار می رود؛ برای اعلام نیاز در این فراخوان صرفاً به ثبت حداقل ها در تطابق با نقشه جامع علمی کشور و مجوزهای مربوطه اکتفاء نمایید و از هرگونه ثبت نیاز تخمینی خودداری فرمایید.

همانگونه که استحضار دارید و در جدول زمانبندی نیز آمده است، معتبرنمودن تقاضاهای ثبت شده از وظایف مرکز نظارت و ارزیابی است که معمولا در تطابق با مصوبات هیات امنا و نقشه جامع و طرح راهبردی دانشگاه صورت می گیرد.

 3- ضروری است همراه با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته ها قید شود.

در صورت امکان هوشمندسازی سامانه برای آن شرایط، پیش بینی لازم صورت می گیرد و در صورتی که امکان فنی آن فراهم نباشد شرایط اختصاصی به وضوح به اطلاع داوطلبان می رسد تا در مراحل غربالگری مواجه با حذف گروهی داوطلبان نباشیم.

 شرایط اختصاصی نباید ناقض قوانین و مقررات جذب و یا براساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده تنظیم شود و باید ظرفیت  مشارکت عموم افراد واجد شرایط را محدود نسازد.

  4- هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شـرایط سـالم و عـادلانه شـرکتِ وی در رقابت فراهم گردد و از هرگونه تضییع حق و تعیین و یا محدود نمودن دایره انتخاب شوندگان، قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت هاخودداری گردد.

 5- فرایندهای جذب از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی صورت می گیرد و شایسته است ذینفعان گرامی و تمامی مراجع ذیربط، امور مربوط به جذب اعضای هیات علمی و مراحل مختلف آن را صرفاً از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

جدول زمان بندی فراخوان بهمن 97

 

جهت اطلاع از اخبار هیات علمی کلیک کنید

www.phdphd.org