منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

منابع دکتری مدیریت

دکتری 98 + اخبار دکتری + منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری

عادت‌های مؤثر در بهبود کیفیت مطالعه منابع آزمون دکتری

در کنار یادگیریِ استراتژی‌های مطالعه برای آزمون دکتری، بسیار عالی است که داوطلبین، عادت‌های خوب هنگام مطالعه را نیز فرابگیرند.

با لذت مطالعه کنیم.

اولین مرحله برای شروع مطالعه،انتخاب منابع مناسب است. بهتر است افراد در انتخاب منبع مطالعاتی خود، آزاد باشند و در کتابخانه‌ها به دنبال موضوعاتی که از خواندن و فراگیری آن‌ها لذت می‌برند، بگردند.

رکورد مطالعه‌ی خود را بالا ببریم.

هیچ چیز به اندازه‌ی مسابقه دادن با خودمان دلپذیر نیست. بهتر است ساعت مطالعه را از 20 دقیقه در روز شروع کنیم. البته بسیار عالی است اگر هنگام مطالعه منابع، نکته‌برداری و حاشیه‌نویسی را نیز از یاد نبریم. این کار به ما کمک می‌کند هر روز کمی نگاه به گذشته داشته باشیم و با تکرار و مرور، مطالب خوانده‌شده را در ذهن ثبت کنیم، چون مهم ترین نکته در آزمون دکتری تست زنی با سرعت بالا خواهد بود.

بهترین برنامه ریزی برای مطالعه آزمون دکتری

 

به جای خواندن کلمه به کلمه، عبارت‌ها و پاراگراف‌ها را بخوانیم.

بهتر است به جای تمرکزِ بیش‌تر بر طرز صحیح ادای کلمات و نیز املای صحیح کلمات، در دور اول مطالعه، مفهوم عبارت‌ها و پاراگراف‌ها را بهتر درک کنیم و تمرکز خود را بر معنای مطالبی که می‌خوانیم معطوف کنیم.

مطالعه را تا زمانی که برای‌مان جذاب است ادامه دهیم.

بهتر است دائماً از خودمان بپرسیم که هنوز هم علاقه‌ای به خواندن ادامه‌ی این مطلب داریم یا نه؟ اگر با خودمان روراست باشیم، بعد از مدتی متوجه می‌شویم که وقتمان را صرف خواندنِ کتاب‌ها و مطالبی کرده‌‌ایم که برای‌مان بسیار جذاب بوده‌اند. این هدف می‌تواند ما را به مطالعه‌ی بیش‌تر ترغیب کند. می‌توانیم تعداد صفحات مطالعه را به عنوان یک هدف معین کنیم.

 

چگونه یک مطالعه موفق برای آزمون دکتری داشته باشیم ؟

www.phdphd.org

راهکارهای مطالعه منابع دکتری در مدت زمان کوتاه

در انتخاب خلاصه منابع کنکور دکتری باید دقت کرد زیرا همین منابع هستند که سرنوشت تحصیل شما را مشخص خواهند کرد.

در انتخاب منابع مناسب باید به موارد زیر توجه کرد:

  • خلاصه منابع کنکور باید در عین سادگی بتوانند تمام سرفصل ها و بودجه بندی ها را بصورت پاسخ تشریحی توضیح دهند.
  • خلاصه منابع کنکور باید بدون حذف هیچکدام از بخشهای مهم، تا حد امکان فشرده و کوتاه باشند.
  • خلاصه منابع کنکور باید به سرفصل های پرتکرار و بخش های استراتژیک بپردازند.
  • تست ها:

    در کنکور دکتری باید با تست ها آشنا باشید و بتوانید تست بزنید.

    بنابراین کتاب های خلاصه منابع کنکور باید علاوه بر نکات آموزشی مناسب، دارای تست های همان دروس با پاسخ تشریحی باشند تا داوطلب بتواند با نحوه تست زنی و پاسخ دهی به تست ها آشنایی کافی را کسب نمایند.

     

    برنامه ریزی برای مطالعه منابع کنکور :

    یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان به آن نیاز دارند، ضرورت وجود برنامه ریزی مطالعه در همان کتاب است.

    کتابی برای مطالعه سرفصل های کنکور دکتری مناسب است که علاوه بر معرفی بودجه بندی سوالات و سرفصل های استراتژیک ، برنامه ریزی مناسبی نیز برای مطالعه منابع ارائه کند.

    منابع سالانه:

    یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در انتخاب خلاصه منابع آزمون به آن توجه کرد، ضرورت بهره گیری از کتاب خلاصه منابع همان سال است.

    می دانیم که سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله تغییراتی در منابع اعلام شده فرض می کند بنابراین نمی توان از کتب خلاصه منابع کنکور در دو سال پیاپی استفاده نمود و محتوای این کتاب ها باید هر سال به روز رسانی شود.

     

    جهت اطلاع از بهترین روش های مطالعه کنکور دکتری کلیک کنید

    www.phdphd.org

آشنایی با مجلات ISI در مصاحبه دکتری

اگر مقاله آی اس آی داشته باشید حتما می دانید برای ورود به مقطع دکتری می توانید به راحتی خوردن یک لیوان آب خنک مصاحبه دکتری را طی کنید. غیر از این هم که باشد نوشتن مقاله آی اس آی معنی اش این است که شما در رشته خودتان بسیار موفق بوده اید و حتی توانسته تولید علم هم بکنید.

یکی از معیارهای میزان تولید علم در هر کشوری، نگارش مقاله های علمی است.

این مقاله ها هر اندازه در نشریه های علمی معتبر چاپ شود و هر چقدر کیفیت این آثار بالاتر باشد، می توان به آینده علمی کشور خوش بین تر بود. 

چند موسسه در جهان به نمایه سازی مقالات علمی اشتغال دارند. این موسسه‌ها با تعیین استانداردهای مختلف و دنبال کردن این استانداردها در مجلات منتشر کننده مقالات علمی، به نوعی اسباب سنجش فعالیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف علمی یا جغرافیایی را فراهم می‌کنند.

یکی از این موسسات که به طور نسبی از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار است، آی‌اس‌آی است که مخفف حروف اول موسسه Institute for Scientific Information  است. ISI امروز بخشی از موسسه ” تامسون رویترز” است.

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. 

هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارد. ازجمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشرآن می باشد.

از جمله مواردی که در ارزیابی مجله مورد توجه قرار دارد این است که عنوان مقالات، چکیده و کلمات کلیدی باید به زبان انگلیسی باشد همچنین توصیه می شود که منابع نیز به زبان انگلیسی نوشته شوند.

اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد اما موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری و ارزیابی ISI قرار گیرد زیرا ارزیابی کنندگان مجلات علمی در ISI نمی توانند عناوین و منابع بکاررفته در مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنند.

داوری علمی و تخصصی مقالات چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده ترین موارد مورد توجه ارزیابی کنندگان می باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.

این عامل همه ساله توسط ISI برمبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود و نتیجه در گزارشات ارجاع مجله یا Journal Citation Reports یا به اختصار JCR ٬ منتشر می شود.

این ضریب٬ نه برای مقاله یا نویسنده٬ بلکه برای مجله محاسبه می شود. محاسبه برمبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. فرضا اگر در سال ۸۴ جمعا ۴۰ ارجاع به یک مجله صورت گرفته باشد و در آن مجله در سال ۸۲ تعداد ۲۶ مقاله و در سال ۸۳ تعداد ۲۴ مقاله چاپ شده باشد٬ ضریب ارجاع آن مجله٬ از تقسیم ۴۰ بر ۵۰ به دست می آید که ۸/۰ است. یعنی به طور متوسط٬ هر مقاله آن نشریه ۸/۰ مرتبه مورد استناد مقالات دیگر قرار گرفته است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضریب تاثیر کلیک کنید

 

www.phdphd.org